Du skal elske Herren din Gud av hele ditt hjerte og av hele din sjel og av all din makt. Disse ord og bud som jeg gir deg i dag skal du bevare i ditt hjerte. Du skal gjenta dem for dine barn og tale om dem når du sitter hjemme og når du går på veien, når du legger deg og når du står opp.
5.mos.6,5-7

lørdag 25. april 2009

Hvordan lever vi troen? Tema for kvinnesamling 6.mai

I menigheten har vi lenge hatt en gutteklubb for den mannlige delen av menigheten. Dette har vært en åpen samling 1 gang i mnd hvor man kommer sammen for å bygge fellesskap. Nå kommer damene etter og starter egen gruppe, første samling blir 6.mai kl.20.00.
Jeg er blitt bedt om å presentere et tema utifra "tro på hjemmebane" tanken. Jeg tenker å fokusere på hvordan vi lever hverdagstroen...hva ser "de andre" på i livene våre? hvordan kan vi leve så andre ser at vi har noe verdifullt?

Hvordan lever en "Troens kvinne"?

Jeg har en sang som jeg liker å "be" over livet og ekteskapet vårt. Jeg sang den første gang som 14åring og den engasjerer meg like sterkt hver gang jeg synger den. Vi hadde den som en av bryllupssalmene våre. Jeg ønsker inderlig dette for livene våre.
Dine løfter er mange
Dine løfter er mange, din trofasthet stor,
vi vil takke, vi vil lovprise deg,
du, vår Skaper, som elsker oss alle på jord,
og vet nøye om vår vandring og vei.

Herre, led du oss frem, la oss bli til hjelp for dem
som du viser oss trenger en hånd!
Gi oss lys til å se, gi oss vilje til å be:
Herre Gud, fyll vårt liv med din Ånd!

Hellig Ånd, vis oss Jesus, hans godhet og makt,
at han lever nå og er her i dag!
At hans død og oppstandelse, slik han har sagt,
vil gi kraft og mot til den som er svak!

Lær oss elske hverandre og se hva det er
du har ment med at vi bor der vi bor!
Hjelp oss vitne om Jesus for fjern og for nær.
La ditt ord nå ut til hele vår jord!

3 kommentarer:

  1. En fantastisk sang. Den rører noe i meg hver gang jeg synger den.

    SvarSlett
  2. Jippi! En kommentar :) Takk for responsen...fortsett med det :)

    SvarSlett
  3. Jeg har lagt bloggen din i blogglista på bloggen min, og som feed oppdatering, så nå følger jeg med når du skriver noe nytt. Jeg fant blogegen din litt tilfeldig. En blogg førte meg til en annen osv.. Tror egentlig det var den andre bloggen din jeg fant først, og der så jeg denne.. Jeg har vært i bloggverden en stund ja, og har funnet ut at den beste måten å bli sett av andre er å hoppe litt rundt fra blogg til blogg og legge igjen noen kommentarer. Kommer du opp i noens bloggoversikt er sjansen større for at noen andre tilfeldig titter innom deg osv :) Lykke til med bloggingen om et viktig tema!

    SvarSlett